تبلیغات
بهاء بی بها

بهاء بی بها
بهایی پژوهی و اثبات بی بها بودن بهاییت در محضر عقل و فکر
نویسندگان
لینک دوستان
ایام هااااااااااااااااااااا
امروز در تقویم بهاییان  یه مناسبتی هست که خود بهاییان هم نمیدانند دلیل این مناسبت و نامگذاری آن چیست و خیلی از بهاییها از سر ناچاری و تعبد و اینکه به آنها گفته شده حق هیچگونه سوال و جواب و لم و بم ندارید (1) مجبورند این موضوع را بپذیرند و با اینکه این موضوع تناقضی آشکار با اصول تعالیم بهایی دارد این موضوع را به یکی از مناسبت های ایام تبدیل کرده اند اصولی مثل این اصل طلایی که دین باید مطابق عقل باشد اما هرچه انسان تعقل میکند مبنایی برای این مناسبت پیدا نمیکند



 
بله درست است امروز شروع ایام هاء در تقویم بهاییست هر سال در مسلک بهائیت نوزده ماه است، گذشته از اینکه در خارج، نوزده روز مصداق و عنوانی ندارد، نوزده ماه نیز که سیصد و شصت و یک روز می شود با هیچ قانون طبیعی وفق نمی دهد؛ این است که این طائفه مجبور شده اند برای توافق با جریان طبیعت و کامل کردن ایّام سال در آن پنج روز که در وسط ماه هیجدهم و نوزدهم است (ایّام الهاء) را، مخصوص احسان و مهمانی قرار بدهند (2)

ایام الهاء ایامی که اگر آن را ایام بیخودی نامگذاری میکردند خیلی بهتر بود چون جناب باب و بهاء برای تقسیم ایام سال به نوزده ماه که هر ماه دارای نوزده روز باشه خیلی وقت صرف کردند و این نحوه تقسیم غیر ممکن را ممکن نمودند اما در پایان کار به یکباره متوجه شدند که چند روزی اضافه آورده اند و این چند روز کار را برایشان سخت مینمود چون عدد مقدس نوزده را خدشه دار میکرد

تصور بکنید وقتی کار تقسیم بندی بر اساس عدد مقدس بهایی انجام شد و به پایان رسید جناب باب و بهاء نفس راحتی کشیده اند و بازدم صدا داری مانند هاااااااااا را از دهان خود بیرون کرده اند اما وقتی متوجه میشوند که ایام بیخودی و اضافی را چکار کنند این ایام را ایام هاء نامگذاری میکنند یعنی همان ایامی که کم مانده بود هاااااااااااااااا حاصل از پایان تقسیم بندی را بهم بزند فلذا برای اینکه این تقسیم بندی اساسش بهم نریخت این ایام را برای شکرگذاری و جشن و سرور بهایی قرار دادند

 

 

1.جناب بهاء الله در کتاب اشراقات ص 85 گفته است :  لو یحکم علی المآء حکم الخمر و علی السّمآء حکم الارض و علی النّور حکم النّار حقّ لاریب فیه و لیس لاحدٍ ان یعترض علیه او یقول لم و بم  و الّذی اعترض انّه من المعرضین"

2. عبدالحسین آیتی، کتاب کشف الحیل، ج۲، ص۲۰۸، تهران ۱۳۲۶ ش  و  عبدالحمید اشراق خاوری، رساله گنجینه حدود و احکام، ج۱، ص۳۰ـ ۳۴، تهران ۱۳۳۱ ش . و احمد یزدانی، کتاب نظر اجمالی در دیانت بهائی، ج۱، ص۹۷ـ ۹۸، تهران ۱۳۵۰ ش.


منبع : پایگاه جامع فرق و ادیان و مذاهب



طبقه بندی: بابیت، بهاییت، احکام بهاییت، سران بهاییت،
برچسب ها: بهاییت، بابیت، علیمحمد باب، حسینعلی نوری، بهاء الله، تقویم بهایی، آموزه های بهایی، تعالیم بهایی، ایام هاء، ایام الهاء، شکرگزاری، جشن و سرور، اشراقات، یزدانی، آیتی، اشراق خاوری، گنجینه حدود و احکام،
[ دوشنبه 7 اسفند 1391 ] [ 12:37 ] [ antibahai ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ


بنام خدا

یكی از كارهای دشمن در نسل جوان ترویج فحشا،عرفان های كاذب و بهاییت است

امام خامنه ای (حفظه الله)


............................

این وبلاگ با مدیریت جدید و با رویکردی جدید در سال جدید با محوریت پژوهش و نقد بهاییت آغاز بکار خواهد کرد

............................

وبلاگ بهاء بی بها در ستاد ساماندهی پایگاه های اینترنتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است

............................

آی دی بهاء بی بها :

Bahabibaha@yahoo.com

آمار سایت
بازدیدهای امروز : نفر
بازدیدهای دیروز : نفر
كل بازدیدها : نفر
بازدید این ماه : نفر
بازدید ماه قبل : نفر
تعداد نویسندگان : عدد
كل مطالب : عدد
آخرین بروز رسانی :
امکانات وب





Powered by WebGozar

Free Page Rank Tool

بهاء بی بها

EmamHadibanner
<تلویزیون بهاء بی بها>


پایگاه مجازی فارسی زبان مقاومت اسلامی لبنان - حزب الله