تبلیغات
بهاء بی بها

بهاء بی بها
بهایی پژوهی و اثبات بی بها بودن بهاییت در محضر عقل و فکر
نویسندگان
لینک دوستان
تکامل فطرت

بابیت و بهاییت فرقه ای دست ساز استعمار است که در سال 1260 با ادعای قائمیت میرزا علیمحمد باب شروع به فعالیت میکند و پس از این واقعه کم کم شروع به جذب افراد ساده لوح و مرحله به مرحله دعاوی بزرگتری را مطرح مینماید و سپس ادعای مهدویت و سپس نبوت و سپس خدایی و الوهیت و در پایان کار ادعای پوچیت و هیچ بودن میکند

در مرحله ای که این شخص مدعی رسالت و نبوت میشود برای این که بتواند خود را به عنوان پیامبر معرفی کند می بایست بنیان اعتقادات اسلامی را نابود میکرد و به عبارت بهتر باید اسلام را نسخ میکرد تا بتواند به زعم خود دوره جدید نبوت را به پیروان خود بقبولاند لذا برای این کار با اعلام نسخ اسلام و تعطیلی احکام اسلام در دور جدید اعلام نبوت نمود و تمامی مقدمات برای اثبات نبوت را هم به گونه ای غیر قابل قبول دانست لذا خاتمیت پیامبر گرامی اسلام (صلی الله علیه و آله) را هم باطل و برای استمرار نبوت و اثبات خود دلایلی را اقامه نمود که یکی از این دلایل لزوم عقلی تجدید نبوت است

اما راجع به این پندار كه به نام لزوم تجدید شریعت یا استمرار نبوت معروف است باید عرض كنیم بزرگان بهائیت در این اندیشه می‌گویند:

عقلاً لزوم تجدید شریعت ثابت است پس خاتمّیت معنا ندارد. مثل این عبارت:  چون از نظر عقل، لزوم تجدید شریعت اثبات شود بالطبع بطلان خاتمّیت و اشتباه ناس راجع به عدم تجدید شریعت ثابت می‌شود.

عباس افندی (عبدالبهاء) نیز چنین می‌گوید: عالم امكان مثل هیكل انسان گاهی صحّت دارد، گاهی علیل و مریض است، لهذا معالجات به نظر اختلاف امراض متفاوت است..... مراد آن است كه آن قسم از شریعت الله كه تعلّق عالم جسمانی دارد و آن تغییر و تبدیل حاصل می‌كند و این نظر به اقتضای زمان دارد.

یكی از نویسند‌گان بهائی نیز در این مورد چنین نوشته است: چون بشر دگرگون می‌شود حقایق او هم دگرگون می‌گردد و از آن جایی‌كه حقایق او تغییر می‌یابد، روابط ضروری منبعث از آن حقایق نیز تبدیل می‌جوید، از این رو  دین یا شریعت كه روابط ضروری منبعث از حقایق نوع بشر است، نیازمند تجدد و تحوّل می‌گردد.

پاسخ:

اولاً: با توسعه و گسترش تمدن، نیازهای جدیدی در جامعه به وجود می‌آید و باعث ایجاد یك سلسله قوانین فرعی مانند مقررات راهنمایی‌و رانندگی با توسعه شهرها می‌شود؛ اما توسعه و پیشرفت تمدن، قوانین حقوقی و جزائی و مدنی مربوط به داد و ستدها، وكالت‌ها، غصب‌ها، ضمان‌ها، و امثالهم اگر مبتنی بر عدالت و حقوق فطری واقعی باشد، این قوانین را دچار تغییر نمی‌كند چه رسد به قوانین مربوط به ارتباط انسان با خدا یا رابطه انسان با طبیعت.

دوماً : باید توجه داشت كه نیازمندی‌های بشر دو گونه است:

1) قسمتی از نیازهای از عمق ساختمان جسمی و روحی بشر سر چشمه می‌گیرد مثل: نیاز به خوراك و پوشاك و نیاز به علم، زیبائی، معاشرت، عدالت، و آزادی و ..... كه تا زمانی كه انسان، انسان است این نوع نیازها وجود دارد. این نیازها را نیازهای اولی می‌گویند كه باعث توسعه و كمال بالاتر نیز می‌شود.

2) بخشی از نیازمندیهای دیگر در انسان وجود دارد كه از نیازهای اولی او ناشی می‌شوند مثل نیاز به انواع وسائل زندگی، نیاز به آموزگار و ...... كه در هر عصر و زمانی متفاوت است.

با توجه به نیازهای‌بشر سلسله مقرراتی كه مربوط به شرایط خاص زمانی و مكانی است و در جوامع مختلف متفاوت می‌شود، در اسلام برای آنها یك سلسله اصول كلی تعیین شده كه با توجه به اصول كلّی، جزئیات آن بر اساس نیازمندی‌های عصر و جوامع مختلف به وسیله‌ی كارشناسان اسلامی (فقهاء) تعیین می‌شود.

به عبارت دقیق‌تر می‌توان گفت كه از سیاق كلام‌شان روشن است كه بهائیان قائل به تغییر فطرت هستند ولی اسلام كه دینی تحریف نشده است قائل به این است كه فطرت انسانها هیچ گاه تغییر نمی‌كند و از آنجایی كه اسلام بر اساس فطرت انسان‌ها بنا شده دیگر نیازی به تجدید دین نیست.

با توجه به این كه این پندار به زبان استدلال عقلی بیان شده بود ما نیز بر همین روّیه پاسخ دادیم و گرنه دلایل نقلی بسیاری وجود دارد. مثل این آیات كه ذیلاً فهرست وار اشاره می‌كنم.

فأقِم وجهك لِلذَّینِ حنیفاً فِطرَتَ اللهِ التّی فَطَرَ النّاسَ عَلَیها لا تبدیلَ لِخَلقِ اللهِ ذلك الدِّینُ القَیَّم

یعنی: پس روی خود را متوجه آیین خالص پروردگار كنى! این فطرتی است كه خداوند انسان‌ها را بر آن آفریده و تبدیل و تبدّل (تغییر حالت دادن) در آفرینش خداوند نیست، این است آئین استوار.

این آیه سی‌ام سوره روم در رابطه با عنصر زمان و تغییر نكردن فطرت و به تبع آن عدم لزوم تغییر كردن اسلام ثابت می‌شود، حال برویم سراغ عنصر جهان شمول بودن اسلام كه خداوند فرمودند:

تَبارَكَ الّذی نَزَّل الفرقانَ عَلی عَبدِه لیكونَ العالمینَ نذیراً (سوره فرقان آیه 1 )

یعنی: مبارك است كسی كه فرقان (جدا كننده حق از باطل) را بر بنده‌اش نازل كرد كه برای اهل عالم بیم دهنده باشد.

و در جای دیگر كه حكایت از دقیق بودن در عین جهان شمول بودن دارد چنین فرموده:

لا رَطبِ و لا یا بسِ إلاّ فی كتابِ مبین (سوره انعام آیه 59 )

یعنی: هیچ تر و خشكی نیست مگر این كه در كتاب روشنگر وجود دارد

در ضمن سعی شد كه در این زمینه نیز فقط ازبرخی آیات استفاده شود و الاّ در همین زمینه بسیاری از آیات قرآن کریم واحادیث و روایات محكم در كتاب‌هایی مثل اصول كافی، عیون اخبار الرضّا، و الامالی وجود دارد كه ذكرش مثنوی هفتاد مَن كاغذ می‌شود.




طبقه بندی: خاتمیت، مهدویت، بابیت، بهاییت، احکام بهاییت، سران بهاییت، اخبار بهاییت، بهاییت و استعمار،
برچسب ها: بابیت، بهاییت، علیمحمد باب، باب، بهاء، بهاءالله، باب الشیطان، بهاءالشیطان، عبدالبهاء، عبدالشیطان، فرقه بهاییت، بهاءبی بها، فرقه دست ساز، فرقه اینگلیسی، فرقه استعماری، قائمیت، مهدویت، نبوت، خاتمیت، الوهیت، ادعای خدایی، نسخ اسلام، اعلام نبوت، دور جدید، لزوم تجدید نبوت، استمرار نبوت، عباس افندی، هیکل، عالم انسانی، روابط انسانی، نیازهای بشر، قوانین بشری، قوانین جزایی، قوانین راهنمایی و رانندگی، فطرت، دین، عدالت، نیازمندیهای فطری، قرآن کریم، آیات قرآن، روایات، احادیث،
[ شنبه 20 خرداد 1391 ] [ 17:59 ] [ antibahai ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ


بنام خدا

یكی از كارهای دشمن در نسل جوان ترویج فحشا،عرفان های كاذب و بهاییت است

امام خامنه ای (حفظه الله)


............................

این وبلاگ با مدیریت جدید و با رویکردی جدید در سال جدید با محوریت پژوهش و نقد بهاییت آغاز بکار خواهد کرد

............................

وبلاگ بهاء بی بها در ستاد ساماندهی پایگاه های اینترنتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است

............................

آی دی بهاء بی بها :

Bahabibaha@yahoo.com

آمار سایت
بازدیدهای امروز : نفر
بازدیدهای دیروز : نفر
كل بازدیدها : نفر
بازدید این ماه : نفر
بازدید ماه قبل : نفر
تعداد نویسندگان : عدد
كل مطالب : عدد
آخرین بروز رسانی :
امکانات وب





Powered by WebGozar

Free Page Rank Tool

بهاء بی بها

EmamHadibanner
<تلویزیون بهاء بی بها>


پایگاه مجازی فارسی زبان مقاومت اسلامی لبنان - حزب الله